Process Improvement Specialist

Solliciteer nu

Proces Improvement Specialist

Met liefde voor data en met klantgerichtheid in het hart van onze cultuur, streven wij ernaar om de klant een “WOW, dat was geweldig.”- ervaring te bieden. 

Full-time · Rotterdam

Jij daagt graag de status quo uit, onderneemt actie om te innoveren en te veranderen. Met als doel om digitaal onverslaanbaar te zijn! Met het verbeteren van de zelfbedieningsomgeving stel jij klanten in staat om zelf snel en makkelijk alles met betrekking tot hun verzekeringen te regelen. Daarnaast zorgt jij door middel van automatisering dat onze interne processen soepel lopen om de agents in staat te stellen eerste klas services te verlenen aan onze klanten. 

Wat jij bijdraagt aan Allianz Direct
Onze afdeling Product & Proces is continu bezig in de zoektocht van Allianz Direct naar optimalisatie en ontwikkeling van onze huidige producten en processen om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen, onder andere ons Contact Center speelt hier in een cruciale rol. Als Proces Improvement Specialist kijk je met een scherp oog naar alle interne- en klantprocessen die binnen het Contact Center aanwezig zijn. Je zoekt continu naar mogelijkheden om het leven van onze klanten en medewerkers zo comfortabel mogelijk te maken – hierin werk je nauw samen met verschillende (internationale) teams..

Jouw belangrijkste taken zijn:

  • Het identificeren van verbeterpotentieel om vervolgens oplossingen te onderzoeken en te implementeren

  • Stakeholdermanagement: jij zorgt ervoor dat alle in- en externe stakeholders betrokken zijn en zorgt dat je ze meekrijgt in jouw ideeën

  • Het verbeteren van de zelfbedieningsomgeving zodat klanten makkelijk zelf hun verzekeringszaken kunnen regelen

  • Het automatiseren van interne processen, zodat onze agents zich echt kunnen richten op het bedienen van de klant

  • Het uitdragen van de continu verbeteren mindset binnen de organisatie

    Over Allianz Direct
    Wij zijn Allianz Direct en ons streven is om de nummer 1 online verzekeraar van Europa te worden. Met ons businessmodel hebben we als doel om digitaal onverslaanbaar te worden. Dit betekent dat wij agile en data-driven werken om zo fantastische customer journeys te creëren. Onze klantobsessie is dé drijfveer om ervoor te zorgen dat onze klanten eenvoudig en onbezorgd kunnen genieten van het leven. Samen krijgen we dat voor elkaar; dankzij onze open mind, onze wendbaarheid en de wil om continu te verbeteren. Om dit allemaal te realiseren hebben wij jou nodig!

    Hoe jij bijdraagt aan Allianz Direct
    Met jouw analytische vaardigheden geef je waardevolle inzichten in onze procesprestaties. Je weet een brug te slaan tussen business en IT, waarbij je deze inzichten omzet tot innovaties en écht verandering aanbrengt. Daarnaast heb jij of ben jij:

  • Een HBO- of WO-diploma

  • Uitstekende analytische en probleemoplossende vaardigheden

  • Aantoonbare ervaring met voortrekkers rol in end-to-end verbeter projecten

  • Minimaal Greenbelt gecertificeerd

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels

  • Bekend met Agile werken is een pre


Wat wij bieden
Naast een mooie uitdaging als Process Improvement Specialist, bieden wij jou bij Allianz Direct:

  • Een salaris tussen € 3.452,- en € 6.383,- op basis van 38 uur per week

  • Een jaarcontract met de intentie tot een vast contract

  • 25 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband, met de mogelijkheid om 13 extra dagen ADV per jaar op te bouwen

  • Een NS Businesscard (ook voor privé gebruik) of een reiskosten vergoeding van 0,23 cent/km

  • Een thuiswerkvergoeding van max. €53,50

  • 8% vakantiegeld en een jaarlijkse gratificatie van 12,5% van het bruto jaarsalaris

  • Pensioenvoorziening met een kleine, eigen bijdrage van 3,5%

  • Donderdagmiddag borrel, tafelvoetbal en pingpong voor ontspanning

Wil jij bijdragen aan het opbouwen, verbeteren en laten groeien van Allianz Direct? Kom ons team versterken en maak deel uit van de reis naar de verzekeringsmaatschappij van de toekomst!