Jij begrijpt als geen ander dat schade een vervelende situatie is om mee te maken en samen met jouw team zorg je ervoor dat de klant direct en met oog voor kwaliteit wordt geholpen. Je bent gedreven om elke dag de beste service te geven aan onze klanten. Met jouw communicatieve vaardigheden en uitstekende kennis van onze producten en de branche vertaal je complexe verzekeringsproducten gemakkelijk in toegankelijke taal.
Wat jij bijdraagt aan Allianz Direct
Samen met jouw collega’s ben je verantwoordelijk voor het zo goed en snel mogelijk helpen van klanten met een opgelopen woon- of autoschade. Je behandelt en begeleidt diverse schadeclaims volgens de Allianz Direct claims visie en richtlijnen. Als een schade complex is, zorg jij er met jouw creativiteit en pro activiteit voor dat er wordt afgeweken van de richtlijnen om het klantbelang te dienen. Je zoekt en verwerkt alle benodigde informatie van verschillende partijen om de claim correct te behandelen. De klant ervaring staat hierbij centraal, een klant moet zich goed geholpen voelen en positief verrast worden door verwachtingen te overtreffen.
Jouw belangrijkste taken zijn:
Het verzamelen en toetsen van alle aanvullende informatie in het dossier om de schade-uitkering te kunnen bepalen. Jij neemt beslissingen over vergoeding en communiceert hierover met alle betrokkenen.
Je schakelt externe deskundigen in waar nodig, maar houdt hierin de regie en maakt afspraken met alle betrokkenen. Hierbij houd je de claims kernwaarden van Allianz Direct in acht. Jij bepaalt of er dekking is voor de claim van de klant en verzorgt de passende afhandeling. Je zorgt ervoor dat de schadevaststelling accuraat is en je verricht zelfstandig uitkeringen (tot de afgesproken limiet).